1. Hogeschool Tio
  2. Opleidingscommissie

Klachten worden door opleidingscommissie serieus genomen

Hogeschool Tio doet er alles aan om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen. Dit gebeurt mede door een opleidingscommissie waarin studenten, docenten én directie samen praten over het Tio-beleid. Verbeterpunten en eventuele klachten worden serieus genomen; het zijn constructieve hulpmiddelen om het onderwijs verder te verbeteren.

Studenten praten mee over Tio-beleid

Studenten van alle Tio-opleidingen en -vestigingen krijgen in de opleidingscommissie de gelegenheid mee te denken over bepaalde kwesties, vragen te stellen, klachten/bezorgdheid te uitten en hun mening te geven. Omdat behalve docenten ook de diverse stafafdelingen van Tio bij de bijeenkomsten aanwezig zijn, zijn de lijntjes kort en kan er vaak direct actie ondernomen worden. Als student krijg je onder andere de gelegenheid om mee te praten over het onderwijs, de marketing en de ICT van Tio. 

Met de directie aan tafel 

Meerdere keren per jaar hebben studenten de gelegenheid om met Tio en haar medewerkers te praten. Zo komt de opleidingscommissie twee keer per jaar bijeen en vinden er geregeld studentenvertegenwoordigersoverleggen plaats op de vestigingen. Voor de studenten is dat de perfecte gelegenheid om direct met medewerkers en directie in gesprek te gaan over belangrijke zaken en samen mee te denken over verbeteringen en oplossingen.

Meepraten en meedenken werkt

Onze opleidingen gaan al jarenlang aan kop in de Keuzegidsen. Tio wil voortdurend verbeteren. De opleidingscommissie is daarvoor een belangrijk platform. Studenten van alle opleidingen, jaren en vestigingen kunnen er hun mening delen met elkaar en met de vertegenwoordigers van Tio.